BOS Makelaars is jouw NVM verkoopmakelaar!

Jij wilt je woning verkopen of je speelt nog maar net met de gedachte? Dan komen wij graag bij je langs om alle mogelijkheden met je te bespreken. Als NVM verkoopmakelaar begeleiden we jou en ontzorgen we jou bij het gehele verkoopproces van jouw woning.

Persoonlijk gesprek en waardebepaling
Een waardebepaling gebeurt bij jou thuis, zodat wij de woning kunnen bekijken. Tijdens dit bezoek zullen wij onze werkwijze toelichten, al je vragen beantwoorden en samen kijken naar de mogelijkheden voor de verkoop van je woning. Na afloop van het gesprek ontvang je van ons telefonisch en/of per mail de waarde van de woning en de courtage voor het totale verkoopproces. Dit is bij ons één vast bedrag inclusief BTW en opstartkosten, zonder kleine lettertjes, zodat je vooraf precies weet wat je achteraf betaalt.

Presentatie
Op het moment dat we de opdracht ontvangen, zetten we het hele proces in gang. Van het inschakelen van onze fotograaf tot het schrijven van de verkoopteksten. Zelf dien je nog het één en ander aan papierwerk te regelen en/of aan te leveren, zoals het invullen van de NVM vragenlijst en de lijst van zaken. Om dit snel te kunnen opstarten werken wij met een digitaal account zodat jij als verkoper alle lijsten snel en eenvoudig in kunt vullen.
Onze fotograaf legt jouw woning op de mooiste manier vast en zorgt voor de fotopresentatie en plattegronden. Deze volledige presentatie zullen wij onder andere gaan gebruiken voor Funda, mailen van het zoekersbestand, maar ook op Facebook en Instagram. Via onze Social Media kanalen brengen wij de huidige zoekers op de hoogte van jouw woning!

Verkooptraject
De bezichtigingen worden ook door ons verzorgd. Bezichtigingen worden door ons ingepland en vooraf met jou kortgesloten. Silke of Arjan begeleiden de bezichtigingen en geven achteraf terugkoppeling hoe de bezichtiging is verlopen. Wanneer er een bieding volgt gaan wij in onderhandeling om uiteraard een zo’n goed mogelijke verkoopprijs te behalen, maar ook om de overige voorwaarden te bespreken. Dit alles in overleg, zodat we samen tot een mooi akkoord kunnen komen.

Koopovereenkomst
Op het moment dat de onderhandelingen rond zijn en wij tot een mondeling akkoord zijn gekomen, zal door Babs de koopovereenkomst worden opgesteld. De koopovereenkomst wordt per mail aan jouw verzonden ter goedkeuring. Daarna zullen wij een afspraak inplannen voor het ondertekenen van de koopovereenkomst. Tijdens deze afspraak nemen wij de koopovereenkomst van A tot Z met je door en beantwoorden wij al jouw vragen.

Overdracht en nazorg
Wanneer de koopovereenkomst getekend is zorgen wij ervoor dat dit verzonden wordt naar de notaris. De notaris zal de akte van levering en de nota van afrekening opmaken en een afspraak inplannen voor het passeren van de akte. Zodra de afspraak is gemaakt met de notaris plannen wij met jou de afspraak in voor de eindinspectie om nog één keer door de woning te lopen. Tijdens deze eindinspectie wordt vastgesteld of de woning correct is opgeleverd volgens de vastgesteld afspraken en noteren wij nog even de meterstanden. Na de inspectie gaan we naar de notaris voor de officiële overdracht.

Ook na de officiële overdracht staan wij altijd voor je klaar!